Praktische Afspraken

Kinderkortingen:

De meeste hotels bieden aantrekkelijke kinderkortingen aan indien de kamer gedeeld wordt met 2 betalende volwassenen. Het betreft hier extra bedden die toegevoegd worden aan de standaardkamer.  Hierdoor kan het comfort en privacy beperkter zijn, wat reeds bij boeking gecompenseerd wordt door de vermelde kinderkortingen.  Enige bijkomende compensatie na afreis is onmogelijk.  Baby’s van 0 tot 2 jaar verblijven gratis, sommige hotels vragen echter een kleine vergoeding voor de maaltijden of voor het babybed (dit dient ter plaatse geregeld worden).  Alle leeftijdskortingen worden toegestaan in de veronderstelling dat de laatst genoten prestatie van het contract valt in de bij boeking aangegeven leeftijd.  Indien dit niet het geval is behouden wij ons het recht voor eventuele kortingen te herroepen of toeslagen door te rekenen.

Eigen beoordeling:

Daar de officiële sterrenquotatie niet altijd overeenstemt met onze eigen appreciatie én die van de klanten, kennen wij de hotels onze eigen Skiworld 'sneeuwvlokken' - waardering toe (❄❄❄❄ ). Meestal komt deze overeen met de officiële sterrenwaarde.

Verblijfstypes:

  • Kamer & ontbijt (KO/BB) : De formule kamer en ontbijt begint in principe bij het ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met een ontbijt op de dag van vertrek.
  • Half pension : Het half pension begint in principe met het avondmaal op de dag van aankomst en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek.
  • Vol pension : Het vol pension begint in principe bij het avondmaal op de dag van aankomst en eindigt met het middagmaal op de dag van vertrek.
  • All in: Zie vol pension maar met inbegrip van water en wijn aan tafel.
  • All-inclusive formule : Zie All In maar met inbegrip van Free Bar tussen 17u00/18u00 (*) & 23u00.  De hotelier behoudt zich steeds het recht voor om tijdens bepaalde periodes kleine wijzigingen door te voeren aan het all-inclusive concept. Gelieve te noteren dat verse fruitsappen, luxe dranken, geïmporteerde dranken nooit inbegrepen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders vermeldt.

             (*) afhankelijk van het hotel / zie Hotelbeschrijving

Waarborg:

Voor de studio’s en appartementen in Frankrijk dient u steeds een waarborg per appartement of studio betalen. U gebruikt hiervoor best een creditcard. Er kan eventueel een bedrag worden afgetrokken voor het reinigen van de accommodatie.

Maaltijden:

Het kan gebeuren dat, omwille van de hotelbezetting, een buffetmaaltijd wordt vervangen door een maaltijd bediend aan tafel, al dan niet met een keuzemenu of omgekeerd. Deze wissel heeft echter geen invloed op de kwaliteit van de aangeboden maaltijden. De hierdoor ontstane meerkost van uw maaltijd kan u echter nooit extra aangerekend worden. Daar maaltijden een te subjectief gegeven zijn is het moeilijk om hierop een algemene beoordeling te baseren. Hierom zullen eventuele opmerkingen over de variatie of kwaliteit van de aangeboden maaltijden steeds als suggestie aan de hotelier overgemaakt worden. Enige vergoeding na afreis hieromtrent is echter uitgesloten tenzij er sprake is van ernstige gebreken zoals het niet leveren van de contractueel vastgestelde maatregelen.

Speciale maaltijden:

Indien u vegetarisch of aan een dieet gebonden bent, vragen wij u dit te melden bij reservatie. Wij doen al het mogelijke om aan uw wensen te voldoen, maar kunnen u evenwel geen enkele garantie geven.

Verblijfsduur:

De data vermeld in de prijsbijlage zijn steeds de aankomstdata op bestemming, tenzij anders vermeld. Zie  verschillende .

De kamers:

De kamers zijn normaal beschikbaar vanaf 16u00 op dag van aankomst. Op de dag van vertrek moeten de kamers ontruimd zijn om 09u00. Appartementen staan gewoonlijk rond 18u ter beschikking en worden vóór 09u00 op de vertrekdag verlaten.

Het tijdstip van aankomst in het hotel heeft geen invloed op de tijd dat uw kamer op uw vertrekdag moet ontruimd worden. 

24h/24h service:

Skiworld beschikt over een noodnummer dat steeds bereikbaar is in uitzonderlijke noodsituaties. Personen met een bijstandsverzekering dienen rechtstreeks contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij. Eventuele kosten, ontstaan door het niet volgen van bovenstaande richtlijnen, komen nooit in aanmerking voor enige vergoeding na afreis

Huisdieren:

Op de autocars zijn geen huisdieren toegelaten. Indien u met eigen wagen reist, dient u steeds melding te maken van een eventueel huisdier bij reservatie, zodat Skiworld de aanvraag kan doorgeven aan het hotel. Wanneer u dit niet gedaan heeft, heeft de hotelier het recht om het huisdier te weigeren.

Skipakketten:

Op een aantal van onze bestemmingen kan u een skipakket (skipas, skiles, skihuur) of skipas boeken. Deze pakketten zijn voordeliger dan dat u deze ter plaatse reserveert. Om van deze pakketten te kunnen genieten moet u ze boeken bij reservatie.

Dikwijls wordt bij het toekennen van een fluid pricing korting rekening gehouden met het bestellen van een skipakket.  Indien in dit geval geen skipakket wordt gereserveerd, zal een supplement aangerekend worden.  

Opgelet: beginners en gevorderden hebben vaak op een verschillend tijdstip skiles. Denk hieraan indien u in familieverband skiles reserveert. Op een aantal van onze bestemmingen hebben wij het hele seizoen Nederlandstalige skileraars. In uitzonderlijke situaties is het op deze bestemmingen mogelijk dat ook beroep gedaan wordt op de plaatselijke skischool.

Transport:

  • auto: Alle bestemmingen kan u natuurlijk met eigen wagen bereiken. Bij elke bestemming vindt u het aantal kilometers vanuit Brussel. Verwittig steeds de hotelier indien u beslist later aan te komen dan de voorziene aankomstdag.  Voor Frankrijk & Italië is het, net zoals in België, verplicht een fluovest aan te schaffen, die men dient te dragen bij het uitstappen van de wagen bij vb. pech. Voor Oostenrijk is het verplicht een wegenvignet te kopen (aan de grenspost)
  • trein: Alle bestemmingen zijn per trein bereikbaar. In de infopagina van het skigebied kan u de eindbestemming vinden. Vaak moet u in het land van bestemming nog overstappen of een taxi naar uw hotel nemen. Uw reisbureau geeft u graag informatie over de prijs van het treinticket.
  • autocar: Voor alle bestemmingen kan u de autocar samen met uw hotel reserveren (tenzij anders vermeld). Het vertrek is steeds ’s avonds (zie uurschema) en in normale omstandigheden bereikt u onze bestemmingen in de loop van de voormiddag.

Reisdocumenten:

Al de reizigers, ook kinderen, moeten in het bezit zijn van de nodige reispapieren. Al de kosten die voortvloeien uit het niet naleven van de voorschriften zijn volledig voor de rekening van de reiziger. Raadpleeg uw reisagent. Voor niet-Belgische onderdanen is het raadzaam het consulaat of de ambassade te contacteren. Indien u niet over de vereiste reisdocumenten beschikt zal u de toegang tot het vervoermiddel (vb. autocar) geweigerd worden wat resulteert in 100% annuleringskosten.

Prijsberekening:

De prijzen vermeld in de tabellen zijn steeds per persoon en per week (tenzij anders vermeld). Op de autocar hebben kinderen jonger dan 2 jaar geen recht op een zetel. Voor de kinderkorting geldt steeds: korting tot en met de vermelde leeftijd.

Skiworld hanteert het principe van fluid pricing .  De prijzen in de prijsbrochure zijn de normale en tegelijkertijd maximumprijzen. De ‘actuele’ prijzen zullen normaal lager uitvallen en kunnen dagelijks door de reisagent en consument online op www.skiworld.be geraadpleegd worden.  In de prijzen is volgende inbegrepen (tenzij uitdrukkelijk anders vermeld):

  • het verblijf
  • het regime dat vermeld staat in de prijstabel
  • BTW
  • eventueel diensten van de reisleiding ter plaatse

Niet inbegrepen (tenzij uitdrukkelijk anders vermeld):

  • transport (tenzij anders vermeld): de autocarprijzen zijn apart vermeld in de prijstabel of website www.skiworld.be.
  • annulerings- en/of bijstandsverzekering
  • dranken, persoonlijke uitgaven,skiliften, lessen..(tenzij anders vermeld, bv clubhotels)
  • eventuele dienstgelden: fooien zijn niet verplicht
  • extra maaltijden en maaltijden onderweg (tenzij anders vermeld)
  • eventuele onvoorziene verhogingen van de kostprijs van uw reis, zoals brandstoftoeslagen e.d. (max. 10% v/d totale reissom)
  • bij appartementen: reiniging, waarborg, linnen, verblijfsbelasting (ook voor de Franse hotels),...

Minimum aantal deelnemers:

Bij autocarreizen geldt een minimum aantal deelnemers van 20 personen 14 dagen voor afreis. Skiworld behoudt zicht het recht om de reis te annuleren indien dit aantal niet is bereikt.

Klachten:

Indien u klachten heeft over uw reis, moet u steeds ter plaatse contact opnemen met onze vertegenwoordiging. Op het moment zelf is er haast altijd een oplossing voor het probleem te vinden.

Indien een klacht ter plaatse niet opgelost kan worden is het strikt noodzakelijk een schriftelijk en voor kennisname getekend rapport te vragen. Zonder dit rapport kan een klacht bij terugkeer niet behandeld worden.

Bent u op de bestemming niet in de mogelijkheid een rapport te laten opstellen, moet u de reisbemiddelaar of reisorganisator schriftelijk binnen de maand op de hoogte brengen van het vastgestelde probleem, zodat vanuit België maatregelen genomen kunnen worden. Het niet volgen van bovenstaande procedure impliceert dat u het recht verliest op enige vergoeding na terugkeer.

Brochure:

Deze 'Praktische Afspraken' zijn opgemaakt met de grootste nauwkeurigheid in juni 2017.  De vermelde omschrijvingen en foto’s werden aangeleverd door de respectievelijke hoteliers. Voor kennelijke druk- of zetfouten kan Skiworld nooit aansprakelijk gesteld worden.

NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van onze promoties!

ONZE PARTNERS